11 Mart 2009 Çarşamba

Uslu Vatandaş


Ben uslu vatandaşım, itiraf ediyorum.
İsmime bakmayın siz, coşmadım ben özgürce.
Çocuktum, sen sus, konuşma, taşma dediler.
Dinledim, saygılı oldum, eleştiremedim kalıpları.
Hiç bisikletim olmadı benim çocukken...

Gençtim, deli akmalıydı kanım ama nerde.
Okumalı adam olmalısın dediler, sistem böyle.
Okudum adam oldum, parçasıydım artık onların.
Şimdi hadi bakalım çalış, para kazan, para harca.

Yıllar akıp gitti, ben çalıştım, kazandım, harcadım.
Bana dayatılan ne varsa yaptım, eşyalar aldım.
Biriktirdim, kimi para, kimi ev, kimi araba.
Bunların ihtiyaç olduğu belletildi bana, yıllarca.

Şimdi elli yaşımda ve omuzumda birçok yükle.
Yaşıyorum, yine sessiz, yine suskun, itirazsız.
Bir oy'um ben sistemin gözünde, sindirilmiş.
Uslu vatandaşım ben, korkmayın benden.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder