1 Mart 2009 Pazar

Fotoğraf'lar ; Siyah-beyaz anılar.

Rahatsızlığım nedeniyle evde kalınca, havalarda soğuk ve yağışlı olunca eski fotoğrafları karıştırdım. Eski siyah-beyaz fotoğraflarımı paylaşmak istedim...

Sanırım hemen herkesin bunlara benzer eski nostaljik resimleri vardır. Renkli değiller belki ama bizler onların ruhunu içimizde hissediyoruz ve o dünyanın bu günden daha renkli olduğunu farkediyoruz.















Büyüklerimi rahmetle anıyorum. Nur yüzlü insanlar ruhunuz şad olsun...

Dayılarımdan biri tarlada öküzlerle, sabanla çift sürerken, 1950'li yıllar.
Misafir bir amerikalının çektiği renkli fotoğraf, yıl 1967, çocuksu bir heyecanla ilk renkli baskıyı görmüş ve müthiş şaşırmıştım.

196o'ların başı, zerafete bakar mısınız.

Yıl 1954, babamın Gelibolu'da askerlik yılları.


Küçük bakkal dükkanın önünde, yanımızda gaz varili.
1960'lı yıllarda bir güzel kız, gösteri giysileriyle.



Minik kızın şıklığına bakar mısın.














Yıl 1967, Ulugazi ilkokulu'nun merdivenlerinde, akşamki balo öncesinde çiftler poz veriyor.
Yerli malları haftası kutlaması, masada meyveler, fındık- fıstık ve annelerimizden kekler.

İlkokul'da müdürümüz Mehmet bey'le.

Yıl 1969 , köy ilkokulunda.


Yıl 1968, erkekliğe adım atmaktan kaçış yok.

Yeniköy ilkokul'unda Neşe öğretmenimizle, ben o yıllarda bile denizci.

Toplu aile fotğrafları, geleceğe geçmişten buruk anlar kalsın diye.

Genç kızlar ve arkadaşlığın hiç kopmayacak sanılan bağlılığı.

1975, lise yılları felsefe hocamızla, saygıyla anıyorum.

Erdek'te yaz tatili, arkadaki çadırda üç arkadaş kalmıştık, şimdilerde koca yataklara sığamıyoruz.

Üniversite yılları, arka planda okul gemisi Hamit Naci.

Yıl 1979, stajyer denizciler ve arkada Avşa gemisi.

Yıl 1982, Mezuniyet günümüz, sınıf arkadaşım Yılmaz ve ailelerimizle.
Eski fotoğraflar anı denizimiz de yüzümüze sıçrayan tuzlu su gibi.
Ne kadar gözlerimizi kapasakta tadını alırız tuzun, tatlı mı ne ?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder