23 Şubat 2009 Pazartesi

Böbrek Taşı - Bölüm. 1

''Taş yerinde ağırdır.'' Bu sözün anlamını en iyi bilenler böbrek taşı düşürenlerdir.
Benim taş düşürme maceram eskiye dayanıyor. Öncelikle taş hastalığının asıl sebebi ırsidir ki bana da annemden mirastır. (Annem tek böbreklidir. Defalarca taş düşürmüş ve bir kez de taş kırdımıştır.) Ben daha önce iki kez taş düşürdüm. Bu taşlar mercimek tanesi tabir edilen 3-4 mm çaplarında taşlardı ve beni 30 yaşlarımda epey kıvrandırmışlardı. Fakat 20 yıldır başka taş düşürmemiştim ve insanoğlu çektiği acıları zamanla unuttuğu için bende unutmuş ve kontrollerimi ihmal etmiştim. Son 8 yıldır doktora gitmemiş ve bununla öğünmüştüm. Ancak içimde bir yerlerde kader ağlarını örmeye devam etmiş ve sol böbreğimde taş oluşturmuştu...

Böbrekleri taş üreten çoğu insan gibi biz de ailecek kaplıcalara ve taş oluşumunu engellediği öne sürülen sulara meraklıyızdır. Bu nedenle yıllardır gezmediğimiz görmediğimiz kaplıca kalmadı desem yeridir. Afyon-Gazlıgöl, Bursa-Oylat, Balıkesir-Gönen ve Güre, Düzce-Kuzuluk v.s.
Bunların içinde sürekli gittiğimiz Balıkesir-Gönen kaplıcalarıdır.
Bu yarıyıl tatilinde yine birazda eşimin ve küçük kızımın dinlenmesi amacıyla Gönen'deydik.
Yıldız otel'de yerimizi ayırttık ve 5 gün kaldık. Anne-babamın %50 indirim kartından faydalandığımızdan uygun fiyata kalma imkanımızda oluyor.
Ben otel bahçesinde olan sıcak havuza her gün girdim ve yüzdüm, hareketler yaptım yani rahat durmadım. Sanırım taş burada sıcağında etkisiyle yerinden oynamış.
Eve döndükten beş gün sonrasıydı ben bisikletimle Nüzhetiye dağ köyüne bisiklet turu yaptım. Hava çok güzeldi ve yorucu fakat güzel bir tur olmuştu. Özellikle dönüşüm, sarsıntılı bir inişti.
Akşam idrarım kanlı geldi fakat ağrı yoktu. Ben şüphelenmiştim ve ertesi gün tahlil yaptırdım idrarda herşey normal çıktı.
Ve gece sol tarafımda ve belimde müthiş ağrılarla uyandım. Evin içinde dolaşmaya başladım. Saat 06 gibi dayanamadım ve eşimle Acil'e gittim. Filim çekildi ve kan tahlili yapıldı. Sol böbrekten yeni çıkmış ve üreter kanalının başında olan bir taşım vardı. Ağrı kesici iğne enjekte edildi eve döndük. Cumartesi günüydü. Seka Devlet hastanesi'nde görevli eski doktorumuz Kazım bey'den randevu aldık ve öğleden sonra gittik. Ultrason'lada baktı birde prostatına bakayım dedi ve parmak muayenesi yaşına gelmiş olduğumu hatırlattı. Parmağı yedik anlayacağınız. Neyse prostat temizmiş. Taşımız 7-8 mm çapındaymış ve kendiliğinden düşmesi zormuş. Büyük ihtimalle kırdırılması gerekirmiş. Kırılmaya en uygun yerdeymiş. Pazartesi hastaneye gelecekmişim ilaçlı filim istiyormuş. Ya hayat herzaman istediğimiz gibi yönlenmiyor değil mi?
Resimdeki taşlardan kanalda olanı benim taşı temsil ediyor.
Pazartesi İzmit Seka Devlet hastanesine gittik. Sağlıklı insanlara arasıra hastaneleri görmelerini ve sağlıklarının değerini anlamalarını tavsiye ederim. Yok böyle bir kalabalık kardeşim herkez mi hasta olmuş bu şehirde. Yine de doktorları ve hastane emekçilerini kutluyorum sağlıklı kalabiliyorlar. Ertesi güne filim randevusu verdiler sağolsunlar. Evde yine ağrılarım devam etti fakat kusma olana kadar dayanıyorum ve ağrı kesici içmiyorum. (Buskapon iyi geliyor.). Sıcak su torbasını belime dayıyorum iyi geliyor. Dolanıp durdum evin içinde.
Salı sabahı aç karna gittik. Önce bir filim çekildi ve iğne için acile gönderildim. İlaç 50 ml. ve şırınga kallavi. Beni ürküten bu. Hemşire hanım sabahın ilk mesaisini bana uygulayacak. Bileğimdeki damara iğneyi taktı ve ilacı yavaş yavaş vermeye başladı. Baş dönmeniz, bulantınız olursa söyleyin lütfen. Yok. Devam o zaman. Zaman izafidir ve iğne olurken çok uzun geçer.
İlacı aldım damarlara doğru filime 15 dk. arayla 3 filim daha çekildi. Eve dönüş. Öğleden sonra, doktor filimleri inceledi ve' taşın kırılması gerekir bu boyutta taşı düşüremezsiniz' dedi. E nerede, kime kırdıracağız ? Birkaç hastane saydı ve çoğundan memnun olmadığını söyledi. Moralim biraz bozuldu. Çünkü bu öyle birşey ki nişancı uygulayıcı gerektiriyor. Bir özel hastaneye gittik ( hadi adınıda vereyim Acıbadem-İzmit) Efendim taş kırma merkezimiz taşındı İstanbul hastanemizde. E fiyat nedir? -Paket halinde 1700 tl. (Paket tur sanki, yani kırılana kadar devam) Eyvallah dedik almayalım. Pek kibarlar. Eve döndük bir akrabamızın eşi kırdırmıştı onların hikayesini dinledik. -Abi, tıp fakültesinde kıramadılar, Cevdet bey kırdı un gibi oldu. Kim bu Cevdet bey, hemen doktorumu aradım, - O çok iyidir ama yerini kapamış diye biliyorum. dedi.
Heyecanla onu araştırdık veÖzel Dr.Tahsin Özbek hastanesi'nde bulduk. -Yarın filimlerinizle gelin dedi. Herşey iyi olacak hissi tüm benliğimi sardı.

1 yorum:

  1. Öncelikle geçmiş olsun. Ben de üç yıl önce sağ böbrekten 3mm taş düşürmüştüm, adeta kıvranmıştım. O güne kadar taş hastası olduğumu bilmiyordum. Taş düştükten sonraki rahatlamanın etkisiyle bu rahatsızlıktan tamamen kurtulduğumu sandım ama yanılmışım. Bir yıl önce birden rahatsızlandım. Böbrek bölgesinden kasıklara yayılan yoğun ağrı, karında gaz ve yanma hissi, mide rahatsızlığı nedeniyle hastahaneye gittim. Kendimi bir yiyecekten zehirlenmiş gibi hissediyordum ve çok kötü durumdaydım. Doktorlar hiçbir teşhis koyamadılar. Bu ağrıların nedeni bir türlü anlaşılamıyordu. Çektiğim acılardan dolayı aylarca dışarı çıkamadım. Anlattıklarımdan yola çıkarak şikayetlerimin sindirim sistemine ait olabileceğini, tahlillere baktıklarında ise yaşadıklarımın sindirim sisteminden kaynaklanmadığını söylüyorlardı. Tam umudu yitirmişken, çeşitli tetkikler sonucu böbrek taşlarının peşimi bırakmadığını öğrendim. Sağ böbrekte birkaç adet 3mm olarak görünüyordu. Ayrıca sol böbrekte de 2mm taşlar oluşmuştu. Meğer onca sıkıntının nedeni bu taşlardan dökülen kumlarmış... Demekki bu taşlar bir şekilde yerinden oynamıştı ve beni mahvetmişti. Bu rahatsızlık bir yıldır geçmedi. Sürekli kum döküyorum. Şimdi tomografi sonuçlarına göre taşların hepsi düşmüş. Yalnızca sağ böbrek orta kalikste 1 mm taş görünüyor. Şimdi onu düşürmeye çalışıyorum. Belki inanmayacaksınız ama bu 1 mm taş inanılmaz şekilde ağrı yapıyor. Kimse böbrekte bulunan taşların mide rahatsızlığı ve karın bölgesinde yoğun gaz ve ağrı şeklinde belirti verdiğine inanmaz. Fakat bu bir gerçek. Eğer böbrek ağrısına ek olarak böyle bir durum yaşıyorsanız, rahatsızlıklarınızın bütün nedeni taşlardır. Çünkü ben o taşları döktükçe mide rahatsızlığım çok çok azaldı. Karnımda kum dökmeye bağlı yine gaz oluşuyor fakat eskisi gibi değil. Özellikle stres taş ağrısını tetikliyor. Umarım siz de şimdi iyisinizdir ve bu sıkıntıları tekrar yaşamazsınız. Umarım hiçbirimiz bir daha bu acıyı yaşamayız. Tekrar geçmiş olsun...

    YanıtlaSil