23 Şubat 2009 Pazartesi

Böbrek taşı - Bölüm. 2

Ertesi gün, 11.Şubat-Çarşamba Derince'ye hastaneye gittik. Cevdet bey'le konuştuk. Filimlere baktı. İsteseniz hemen bir seans yapalım, dedi. Fiyat 650 tl ve özel, kurum anlaşması yok. Tonton bir insan(radyolog,ssk'dan emekli), bana güven verdi, ama yarın sabah geleyim, dedim.
Sabah 0930'da hanımıda yanıma alıp gittim. Hemen kabadan ağrı kesici yapıldı. Minik hemşire -biraz yakar beyefendi, dedi. Ben hiç birşey hissetmedim ve -eliniz çok hafifmiş, dedim. Gülümsedi.
5 bardakta su içtim ve taş kırma odasına indim. Odanın görünüşü aşağıdaki resmin benzeriydi.


Duvarlara ve tavana sanki siyah yumurta kutuları, ses izolasyonu amacıyla yapıştırılmıştı. Uzandım sol böğrüme yuvarlak ve silikon kaplı atış aparatı dayandı. Üstte ultrason cihazına hareket verildi ve ekrandan taş tesbit edilip, odaklandıktan sonra Çat Çat sesleri başladı. Ufak sızılar dışında pek ağrı hissetmedim. Kırma işlemi 40 dakika sürdü. Cevdet bey taşın kırıldığını söyledi. Tuvalete gidip bir pet bardağa işememi ve kanlı geleceğini belirtti. Aynen dediği oldu. Muhasebeye çıkıp parayı ödedim.
Bir antibiyotik ve ağrı kesici yazdı, aldık ve eve döndük. Evde bol su içip, küvette sıcak suya yattım. İdrarımı tülbente yaptım. Bol hareket yaptım. Tek tek kum şeklinde düşmeye başladılar.
İki gün sonra kontrole gittik. Pirinç tanesi boyutunda bir parça olduğunu söyledi. Tekrar ağrı kesici iğne ve 30 dk. bir kırma seansı daha yaptı. Cihaz İtalyan yapımıymış ve bu tip teknik cihazlarda İtalyanlar iyilermiş. Yapanada kullananada dua ettim. Eve döndük.
Ertesi gün belimde ağrı ve tokluk,sertlik hissi oldu. Bol bol sıçradım, zıpladım, küvete yattım ve 2 kum tanesi daha düşürdüm. Toplam 18 tane saydım. Ve ne cins taş olduklarının analiz edilmesi için tahlil labaratuarına verdim. İstanbul'a göndereceklermiş, 25 lira.
Bir hafta sonra tahlil sonucunu aldım. Taşın Kalsiyum Oksalat bileşimli olduğu analiz edilmiş.
Bu cins taşlar böbrek taşlarının % 60- 70 ini oluşturuyormuş. Aşağıda belirteceğim yiyeceklerden fazla yenmemesi , ayrıca bu yiyeceklerden yendiğinde günlük su tüketimini ve vücut hareketlerini arttırmalıdır.
Süt, et, kakao, çikolata, kuruyemişler, incir, ıspanak ailesi, bira şarap, kırmızı üzüm ve erik, fazla kahve ve çay, konsantre meyve suları, şekerli gıdalar, beyaz unlu mamuller fazla ekmek, çok tuzlu yemek yenmesi. bunlardan az tüketilecek.
Ayrıca altı ayda bir kontrole doktora gidilecek...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder