20 Temmuz 2011 Çarşamba

Yeni Kulübemi yaptım...

Eski küçük kulübem...
  Bahçemde kendi yaptığım küçük bir kulübem vardı; bisikletlerimi, el aletlerimi ve bazı malzemeleri koyuyordum. Tavanı alçak, dar alanlı ve küçük hacimli kulübe bana yeterli gelmemeye başlamıştı. Yeni, daha hacimli ve kaliteli bir kulübe yapma zamanı gelmişti...

Yine kendi yapmış olduğum çalışma tezgahımda, el aletleri sergimi açtım. Tavuklarım için bir yemlik yapıverdim. Kulubeyi nasıl yapacağımı ve ne malzeme kullanacağımı araştırdım. Dış duvar kaplamasını Betopan veya lambiri kaplayacaktım, çatısında fazla düşünmeden ışıklı ondülin kullanacaktım, çünkü hemen yanındaki sokak aydınlatması kulübenin içini gece aydınlatacaktı. Betopan daha ucuza mal oluyordu, fakat ince ve büyük tabakalardan oluşması ve çok fazla kesim işlemi gerektirip, iyi bir dış görünüm oluşturamaması, beni lambiri kullanımına yöneltti. 19 m2 lambiriye 375 lira ödedim. İskeleti oluşturduğum 5x5 dikmelerede 75 lira harcamıştım.

 
Çalişma tezgahım
                                      
 Eski kulübeyi bir günde söküp temizledim, betonun üstünde kulübenin kapladığı alan görülüyor, yenisi betonun tamamını kapatacak ve daha yüksek olacaktı. Bahçedeki beton 3 x 2 mt. boyutlarında olup, eski LPG tankının tabanıydı. Ağaçları, tabana 8'lik çelik düpellerle sabitledim.

Eski kulübe söküldükten sonra taban betononun gürünümü.
 
Ağaçişlerini çok seviyorum.
 
Sevgili babamla inceleme ve fikir alışverişindeyiz.
  Kulübemin iskeletini 5x5 cm çam kerestelerden inşa ettim ve 19 m2 'lik lambiri tahtası satın alarak dış kabuğunu oluşturdum. Lambiri tahtalarının motesi (çakılması) özen gerektiriyor, oyalayıcı ve yorucu bir iş fakat sonuçta güzel bir görünüm sağlanıyor.

Fotoğraf çekimlerimde meraklı ödeklerim beni yalnız bırakmıyor.
 
Lambiriler bu özel ince çivilerle çakılıyor ve çiviler gizli kalıyor, dıştan gözükmüyor.
 
Gönye,çekiç ve gözlük  en sık kullandıklarım.
 
Tavanı sera naylonuyla kapladım; böcek, toz v.s. den korusun diye.
 
Lambiri montajı tamam, sıra kapının yapımında.
 
Kapıda kullanılan 3 menteşenin birinden detay.
 
Nihayet kulübenin kabasının yapımı tamamlandı.
 
Son kat boyanın (verniğin) uygulanışı.
 Kulübemi yaklaşık 10 günde tamamladım, el emeği ile yaptığım kulübeme 1 kat emprenye ve 2 kat silikonlu vernik(güneş gören yerlerde 3 kat) uyguladım. Boya masrafım 65 lira tuttu. Çatı kaplamasında kullandığım 5 adet onduline 75 lira verdim.
Kulübemin toplam maliyeti 650 lira civarında oldu. Ağaçişleri hobim  için geniş bir çalışma alanına kavuşmuş oldum. Artan lambirilerden içerisine raflar yaptım ve yapmaya devam ediyorum.
Tebrik ve beğenileri kabul ettim ve herşeyden önemlisi kendi başıma bir eser oluşturmanın kıvancını duydum.

1 yorum: