8 Haziran 2011 Çarşamba

Hayvanlarımız ve Kümes yapımı


Civcivlerimizi yeni aldığımızda.

Evimizde,bahçemizde beslediğimiz ve bizim yaşantımıza renk katan (özellikle küçük kızımın) hayvan dostlarımızın öyküsüdür bu :



Bir ay kadar önce bir evcil-hayvan dükkanında köy tavuğu civcivlerini görünce eski çocukluk günlerim aklıma geldi (Evimizin küçük bahçesinde tavuk beslerdik) ve ani bir kararla 20 tane civciv satın alıverdim. Satın almakla iş bitmedi acilen kümes yapmalıydım.

Kümesimin iskeleti için evdeki eski 5x10 kalasları kullandım, 4 tabaka Osb yonga levha (2244x1222mm) , çatısı için 4 tane ondulin denen oluklu plastik malzemeden yapılma örtü malzemesi ve havalanma mekanları için, gözleri kuş giremeyecek genişlikte(serçe v.s. girer, yemlerine ortak olur ve civcivlere hastalık bulaştırabilir) tel (14 metre) aldım. Toplam harcamam 200 tl. geçmedi. Yaklaşık 3-4 günde kümesi tamamladım. Tasarım tamamen bana aittir.

Özellikle geceleyecekleri kısmı yerden yüksek yapmalı; sansar v.b yırtıcılar toprağı kazarak girip hayvanları telef etmesin.


Öyle hareketliler ve çok yiyorlar ki, izlerken gözlerim yoruluyor. Tamamen doğal yemle besliyoruz, kırma mısır ve buğday karışımı yediriyorum.


Yeşillikleri(taze soğan,marul v.s.) çok seviyorlar.


Ayrıca 2 ördek yavrusu aldık, kızımın gözdeleri.

Ördekler gündüzleri özgürce bahçede(telle çevrili,korunaklı) dolaşıyorlar. Ancak geceleri kümese kapatmak gerekir, tecrübeyle sabittir ki; daha önce yetiştirdiğimiz ve bahçede açıkta geceleyen ördeklerimiz, gece her nasılsa bahçeye giren köpekler tarafından öldürüldüler.


Ördekler öyle hızlı büyüyorlar ki, aldıktan 15 gün sonrası.


Muhabbet kuşumuz(5 aylık), ya biz yeterince ilgilenmedik ya da cinsinden, konuşturamadık. 




İşte bu da aramıza son katılan, yaramaz dişi kedimiz ''minnoş''

Hayvan bakmak sorumluluk ister, hayvan asla çocuklara oyuncak olsun diye alınmamalı ve alınırsa da onlarla ilgilenilmelidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder