6 Nisan 2010 Salı

Bisikletle İznik gölüne...

4.Nisan-Pazar günü İznik gölüne gidip-dönmeye karar veriyoruz. Bu güzel bahar günü amaç hem gezmek hem de bisiklet üzerinde olmaktı. Bu kez Altınova'ya kadar da yalnız değildim. Genç arkadaşım Altuğ ile birlikteydik. 07.30-Yola çıkıyoruz. Yolun başlarında lastik patlıyor-cam kırığı-onarıyoruz. Sohbet ederek yol altımızda akıp gidiyor. 09.20'de Altınova'ya varıyoruz. Sola dönerek İznik yoluna giriyoruz. Böylece yoğun trafikten kurtuluyoruz. Yemyeşil doğa ve baharın sabah kokuları...
Serhad ve Cengiz bizi mola yerimizde(Ballıkaya mevkii) bekliyorlardı. Dört arkadaş kısa bir sobetten sonra yola devam ediyoruz. Hedef : D-595 yolundan Boyalıca'ya gitmek...

Turumuzun Haritası ve yükseklik grafiği: Detaylı görmek için üzerine tıklayın.

Turumuzun görsellerle anlatımı ;

Sabah serinliğinde ve Karadere'nin akışına ters akarak ve tarihi Valideköprü'den geçerek, D-595 yoluna giriyoruz. Kızderbent ve Bayındır köylerinden geçiliyor. Homurdanarak motorcu guruplar geçiyor ve bize selam veriyorlar. Kapkara, kimliksiz ve hızla gözden kayboluyorlar. Ve 300 metrelere çıkınca İznik gölü puslu panoramasını gösteriyor. Boyalıca tepesindeki akmayan çeşmede durup fotoğraf çekiyor ve soluklanıp birşeyler atıştırıyoruz.
Uzun bisiklet sürüşlerinde sık sık su içmek ve beslenmek çok önemlidir.

Hızla Boyalıca'ya iniyoruz. Ve sağ yöne(Batıya)-İznik-Orhangazi yolu- dönerek 7 km ilerideki Ilıca'ya gidiyoruz. Zeytin ağaçlarının içerisinde, şirin Keramet köyü eteklerinde. Ana yoldan 1 km içeride bir havuza akan, 30-35 derece sıcaklıkta ılıca suyu var. İsteyen 2 tl ödeyerek girebiliyor. Biz girmedik ve dönüşe geçtik.
Yol kenarında ılıca suyu küçük şelaleler oluşturmuş biteviye akıyor...
Göl kenarında kurbağaların sesleri eşliğinde, ufak bir mola daha veriyoruz. Sonra tekrar Boyalıca'ya dönüyoruz. Ve Boyalıca rampasını çıkmadan önce son molamız...

Çıkışların zorluğunu inişlerin hayaliyle süslüyoruz.

Serhad ve Cengiz'le vedalaşıyoruz. Biz Altuğ ile Yalakdere yoluna giriyoruz. Yalakdere-Akçat-Senaiye-Gölcük rotasını takip edeceğiz. Saat:16.00

Yalakdere adı üstünde çukurda bir köy. Avcıköy ve Akçat'a doğru dik rampalar tırmanıyoruz. Bisiklet pedalını çevirecek gücün kalmadığı yerlerde yürüyoruz. Çok az araç geçiyor. Akçat köyünün içinden hızla geçiyoruz.

Çevre yeşil, fidanlar çiçeğe sarmış, dağlar kızıllanmış, tomurcuk patlatmakta ağaçlar...

500 metrelere yükseliyoruz. Rüzgar poyrazdan serin, şiddetli. Garip bir mutlu yorgunluk. Zirveden sonra inilecek 20 km. nin beklentisi...
Nihayet 18.45'te Senaiye köyünde zirve yapıyoruz.(600 metre). Ve iniş başlıyor. Sofular-Lütfiye-Selimiye-İhsaniye köyleri hızla geçiliyor. İpek yolu, vadisi ve deresi bizim akışımıza eşlik ediyorlar.
Hava kararırken-1930'da eve varıyorum. Altuğ'da yorgun ama mutlu, evine gidiyor...
Gün sonunda 12 saatlik bu turu 142 km yol yaparak tamamlamış oluyorum.
Meraklısına notlar: Böyle orta zorlukta bir bisiklet gezisi yapacaksanız; 1- Hafif(12 kg.altı) ve iyi donanımlı bir bisikletiniz olmalı, lastikleri patlamaya dirençli olmalı, tamir-yama gereçleri ve pompa taşınmalı. 2- Bisikletin taşıdığı ağırlık minimum olmalı, gereksiz giysi v.s olmamalı. 3-Sık sık acıkmadan yemeli, susamadan su içmelisiniz. 4-Yolun en sağından gidilmeli ve görünür-farkedilir olmalı(reflektörlü giysi v.s.),bisiklete hakim olunmalı asla dikkat dağılmamalı. 5-Bisiklet giysileri çok önemlidir. Teri atan ve rüzgardan koruyan giysiler olmalı, pedli tayt giyilmeli,eldiven ve kask takılmalı. 6- Gücünüzü efektif kullanmalısınız. Düşük vites kullanarak ve çok dik rampalar da gerekirse yürüyerek. 7-Öncesi ve sonrasında Karbonhidrat ağırlıklı beslenilmeli. 8-Bisiklet sporu yalnızca güçlü bacaklarla yapılmaz. Şınav(push-up), Mekik(Sit-up), Çök-kalk(Squat) hareketleri düzenli yapılmalı.
Yolunuz açık olsun...

1. Sevgili Coşkun bey fotoğrafları görünce yıllar önce takip ettiğim Darıca,Eskihisar,Feribot,Taşköprü,Kılıç,Dereköy,Çukurköy,İlyasköy,Fevziye,Kızderbent,Bayındır,Boyalıca,Orhangazi,Yalova güzergahnda geçirmiş olduğum seyahat aklıma geldi ve o güzellikleri yeniden yaşadım.Hiç unutmuyorum 6 mayıs hıdrellez günüydü lise öğrencileri piknik yapıyorlardı,beni yabancı sandılar ikramlar konuşmalar,bozuntuya vermedim akışı bozmadım o esnada köyden bir kadıncağız bu gavur aklını yemiş bisikletle ne arıyor dedi ne yapalım sineye çektik.Dikkat ediyorum ekibin içinde yaşı ilerlemiş bir siz varsınız bu açıdan da tebrik ediyor Allahtan sağlıklı ve enerjili günler diliyor size ve ekip arkadaşlarınıza başarılar diliyorum.Hoşca kalın.

2. Coşkun Abi selemlar,
    Son zamanlarda yaptığım en zevkli turlardan biri oldu. Başka bir turda görüşmek üzere...