4 Eylül 2009 Cuma

Bisikletle Tepeköy turu

3.Eylül-Perşembe günü; açık,sıcak ve rüzgarsız bir havada arkadaşım Berk ile Karamürsel-Tepeköy ve dağlarına güzel bir tur yaptık.
Berk beni akşamdan aradı ve ertesi sabah 1030 gibi Yeniköy köprüsünde buluşup pedallamaya başladık. Gölcük-Değirmendere-Halıdere-Ulaşlı-Ereğli'yi bir solukta geçtik. Ereğli'nin çıkışında solda Tepeköy tabelasını gördük. Ve tırmanış başladı. Ama aynı zamanda trafikten kurtulmuş olduk. Tepeköy yolu oldukça dik bir rampayla 3 km kadar sürüyor. Resimler konuşsun;

Yükseldikçe manzara çoğalıyor sanki, sık sık bahçe motorlu ve romörklü araçlarla köylüler geçiyor, selamlaşıyoruz.

Berk, daha tırmanmanın başlarındayız.

Yolda köye varmadan incir ağaçlarının altında mola veriyoruz.

İncir ağacının altında dinlenen bisikletim...

Tepeköy'de yol sorduğumuz köylülerle kısa bir sohbet yapıyoruz. Bu köy de bizim Yeniköy gibi eski rum köyü ve mübadele macırlarına yurt olmuş. Körfezi kuşbakışı gören güzel bir konumu var. Köylüler taze fasulye hasat etmişler, çalışıyorlar.

Yukarılara doğru tırmanıyoruz ve asfalt yoldan çıkarak Çamçukur köyüne götürür ümidiyle dağ yollarına dalıyoruz.
Orman kestane ağaçlarıyla dolu, henüz olmamışlar. Berk bir tanesini dikenleriyle savaş vererek açmayı başarıyor. Kestane zamanı burada olmak vardı.

Biz ormanın içinde yol bulamama korkusyla ilerlerken, doğada yaşamak adına şehrin betonunu buralara her nasılsa taşımış yapılaşma sürüyor...

Kadim kestane ağacı; verimli, vakur, köklü, toprağın gerçek sahibi...

Yolda rastladığımız bir kaynaktan mataralarımızı buz gibi suyla dolduruyoruz.

Tekrar asfalt yola çıkıyor ve sola doğru dönüp tırmanmaya devam ediyoruz. Çamçukur tam ters yönde kaldı. Yolu uzatmamak için oraya uğramıyoruz.

Yolda zaman zaman durup böğürtlen topluyoruz.
Samanlı dağlarında bir güzel sarışın...

Karamürsel ve arka planda Hersek yarımadası(burnu)

Tırmanmanın sonuna geliyoruz. Yaklaşık 600 metrelerdeyiz... Manzara tarifsiz.

Bendeniz İzmit körfezine sırtını dönmüş poz verirken...

Bunlarda fotoğraf çeken gölgeler.

Bisikletim ve ben; bu güzellikleri kas gücümle ve bisikletim yardımıyla yaşamak apayrı bir zevk.

İşte bisikletin gücü; 23 ve 50 yaş yanyana, dost, arkadaş, yoldaş...

Berk'in sınırsız merak ve enerjisi bizi orman patikalarına girip-çıkmaya yönlendiriyor. Yol bitti, dön geri...
Aşağıda Ereğli köyü ve İzmit körfezi.

Eski bir kestane kütüğünün üstünde arı kovanı, meşhur kestane balının kaynağı.

Berk Tepeköy'de akrabalarının evinde kalacak, sarılıp vedalaşıyoruz. Ve ben 15 dakikada ana yola iniyorum. Bir saat sonra da evdeyim. Nefis bir gün geçirdim. Doğayla bütünleşerek, bisikletle, zarar vermeden, çok şey kazanarak...
Yolunuz açık olsun...
Tur Bilgileri;
Toplam mesafe : 65.59 km.
Toplam zaman : 4 saat 6 dk.