23 Ağustos 2009 Pazar

Bisikletle Kartepe Zirvesi

Bizim bölgemizin en yüksek tepesi samanlı dağlarından Kartepe'dir. Eskiden adını daha çok anardık, tepesindeki tv. vericisine çevriliydi antenlerimiz. O zamanlar adı Keltepe idi.
Bu cumartesi(22 Ağustos) havanında açık ve güzel olmasıyla, bisikletle Kartepe'ye çıkmaya karar verdim. Zaten bisikletforumdan İstanbul'dan gelip dağa ve vericinin bulunduğu zirveye çıkanları okudukça, çıkma isteğim artıyordu.

Neyse Serhad k. ile mesajlaşmamız sonucu gitmeğe karar verdik. Kadromuz Serhad(Eskihisar), Cengiz(İstanbul), Volkan(Almanya'dan misafirimiz, Saraylı Köyü)ve Ben.
Serhad ve Cengiz'le daha önceki turlardan tanışıyoruz. Sabah 0830'da bizim evden çıkış yaptık. Anayol'da bekleyen Volkan'da bize katıldı. Volkan almanya'da dağ bisikletiyle ciddi uğraşan, sporcu bir arkadaşımız.

Bizim oralardan(Yeniköy) Kartepe'nin görünümü.

Yuvacık sapağında anayoldan ayrılarak Kullar-Arslanbey-Suadiye-Maşukiye rotasını izledik. Benim evden Maşukiye 30 km. Fazla yokuş olmayan rahat bir parkur ve trafik çok az.
Ramazan olduğundan geçtiğimiz köyler sabah o kadar ıssızdı ki, filimlerdeki western kasabalarına benziyorlardı.

Sabah serinliğinde nefis bir havada pedallıyoruz.

Arslanbey yolundan Kartepe'nin görünüşü. Hedefe kilitlendik gidiyoruz...

Sapanca gölünün görünümü.(300 metrede)
Maşukiye'de fırından ekmek,peynir,içeçek v.s ikmali yaptıktan sonra, Kartepe 18 km tabelasını görüp sağa doğru saptık. Tırmanışlar Başladı. Bu öyle bir tırmanış ki 18-20 km. sürekli tırmanma var ve bazı yerlerinde 12-13 derecelik rampalar var. Yol asfalt ve Otel -Kuzu yayla ayrımına kadar çok güzel.

Rampalar hiç bitmiyor, sürekli tırmanıyoruz. Sık sık durup soluklanıyoruz.

Volkan ve Bisikletlerimiz, kısa bir molada. Resim çekmek ve su içmek için sık sık duruyoruz. Volkan'ın kondüsyonu süper, biz olmasak hiç durmadan kısa sürede zirveye çıkardı.

Bendeniz yorgun ama mutlu...

Serhad hoca ve Cengiz, azimle ve kararlılıkla rampaları ağlatıyorlar.

Kartepe yolu boyunca sağda-solda kışa hazırlık yapılıyor. Kışın kayak için gelenler yollardaki sucuk-ekmek tesislerini onurlandırıp, esnafa kazanç kapısı açmışlar. Bu yeni inşa edilen yapı, göl manzarasını kuş bakışı gören bir konumda.

Sapanca gölü (600 metredeyiz.)
Yüseldikçe manzaramız çoğalıyor, ufkumuz genişliyor.

Rampalar hiç bitmiyor, ramazan olaması nedeniyle araç trafiği hiç yok denilebilir. Yollar bizim yani. Manzara, doğa anlatılmaz güzellikte. Bitkilerin ve ağaçların güzel kokularını, yukarıdan inen ve devamlı frene basmak zorunda olan arabaların keskin balata kokuları bölüyor.

Yaklaşık 1000 metredeyiz. Hava serinlemeye başladı. Manzara doyumsuz.

Etrafımız Kayın, gürgen, Meşe, Ihlamur, Kestane ağaçları ve birçok orman bitkisini kapsayan ormanlarla çevriliydi.

Aşağılarda biryerlerde öğle yemeğimizi yedik ve biraz dinlendik. Yeni kurulan bir tesisti onlarda kışa hazırlanıyor ve kar yağıp kayakçıların gelmesini heyecanla bekliyorlardı. Bize domates, elma ikram ettiler. Sohbet güzeldi, Serhad ve Cengiz zirveye çıkamayacaklarını belirttiler. İyiki denememişler çünkü Serhad hocanın yol bisikleti o yoldan gidemezdi.
Biz Volkanla birlikte önden gittik. Otel ve kuzu yayla ayrımına ulaştık.

Zirveye bisikletle çıkmak için kuzu yayla yolunu takip etmemiz gerekiyordu. Burada bir bilet gişesi oluşturmuşlar, yaylaya giriş biletli. Bizden para almadılar, bisikletli olmanın avantajı.
Yol Kuzu yaylasına kadar asfalt üstüne atılan mıcır şeklinde, dikkatli sürmek gerekir.

Burası Milli park statüsünde ve korunuyor. Dev ağaçlar ve sessizlik...
Volkan ileride bir daim-akar çeşme başında beni bekliyor. Su nasıl soğuk anlatamam. Hemen mataralarımızı dolduruyor, elimizi yüzümüzü yıkayıp rahatlıyoruz. Hava daha da serinledi.

Kuzu yaylası mesire yeri. Ramazan nedeniyle ıssız. 1300 metrelerdeyiz.

Zirveye doğru pedallamadan önce yayla sakinlerinden birine fotoğrafımızı çekmesini rica ediyoruz. Sonra sola doğru ilerleyerek bizi zirveye götürecek bozuk yola giriyoruz. Buradan zirveye kadar yaklaşık 5 km. yol kayalık ve kırık kayalık şeklinde, tam off-road.

Yol haricinde yeşilin ve mavinin sonsuz hakimiyeti vardı.

Vericiye doğru kıvrıla kıvrıla, hoplaya zıplaya, toz toprak içinde dikkatli bir şekilde tırmanıyorum. Volkan tecrübesi ve dağ bisikletiyle gözden kayboluyor. Yukarıda buluşuruz.
Bu zor yolda ilerlerken zirveye yaklaşmış olmamın heyacanı ve mutluluğu sarıyor her yanımı.
Bu yolu arabamla da çıkmıştım. Farkındalık için bisikletle çıkmak gerekirmiş.

Nihayet tv. vericisi karşımda. Bu duygu anlatılmaz, yaşanır aslında. Buraya çıkmak hedefimdi ve başardım. Volkan olmasaydı vazgeçebilirdim. Böylesi tırmanışlarda sizden daha iyi birisi olmalı ya da yalnız olmalısınız. İnsanın hedefini görmesi çok önemlidir. Tırmanırken 1000 metrelerde anteni görünce, hedefe kitlendim ve oraya çıkacağıma daha çok inandım.
Hemen rüzgarlıklarımızı giydik, hava rüzgarlı ve soğuk. Aşağıda 30 dereceydi. Zirve de sanırım 10-15 dereceydi. Manzara nefisti. İzmit körfezi ve Sapanca gölünü aynı anda görebiliyorduk. Arkamızda da Geyve dağları ve Pamukova... Kimseler yok, rüzgarın sesi ve biz...

Zirveden İzmit körfezinin görünümü.

Aynı noktadan Sapanca gölünün görünümü.

Otel ve kışın kayak kayanları yukarı çıkartan telesiyej.
Ben ve benim buraya kendi çabamla ve kas güçümle çıkmamı sağlayan bisikletim.
Nasıl olduysa fotoğraf makinemi siyah-beyaz moduna almışım;

Vericideki bekçi ile biraz sohbet edip, delilik üzerine konuşmalar ve kahkahalardan sonra bu fotoğrafımızı çektiriyoruz kendisine.

Kartepe'nin 1600 metrelik zirvesi...

Ve 1630 civarında inişe geçiyoruz. Kuzu yaylasına kadar olan bozuk yolda benim 28 teker tur bisikletim çok iyi bir sınav veriyor ve dağılmıyor. Sarsıntılı inişi gözünüzde canlandırmanız için metal suluğumun yerinden fırlayıp yola düştüğünü söylemem yeter sanırım. Müthiş bir inişti.
Mıcırlı yolda beni bir hayli zorladı. Asfalt yola çıkınca 60-70 lere varan hızlara ulaştım. Volkan'ın hızı ve teknik sürüşü görülmeğe değerdi.

İniş yolunda grubumuzun tüm üyeleri buluştuk. Soldan sağa; Volkan, Cengiz, Serhad ve Ben.
Dönüş yolunda bir genç bizi durduruyor. Forumdan tanıdığım Gölcük'lü Fatih. Hemen kaynaşıyoruz, sanki 40 yıllık dost gibi, bisikletin gücü adına...
Dostlukları ve katılımları için teşekkürler.
Yolunuz açık olsun...
Tur bilgileri (Sigma 906):
Toplam bisikletle gidilen yol : 101.65 km.
Toplam bisiklet sürme zamanı: 7 saat 8 dk.Ortalama hız : 14.22 km/hMaksimum hız : 57.21 km/h