28 Eylül 2010 Salı

Kocaeli Dağ Bisikleti Kupası'na gittim.


Santral Yokuşu

26.Eylül-Pazar günü, hava bulutlu ve yağmur her an yağabilirim diyor. Yani bir Sonbahar klasiği... Kent ormanında(Umuttepe) dağ bisikleti yarışları var, kızım sabahtan gitti. Ben de yağmur riskine rağmen gitmeye karar veriyorum...

Saat: 11.00 gibi evden bisikletimle çıkıyorum. Yağmurluğumu da yanıma aldım. Rüzgarsız,durgun bir havada ve az motorlu araçlı yolda hızla akarak İzmit'e ulaşıyorum.

Santral yokuşununun ( % 18 eğim) yaklaşık bir km. kısmını yürüyorum. Yukarı çıktığımda Brisaspor'un 3 yol bisikletçisi karşı yönden hızla yokuşu iniyorlar, onları seyrederken bile tedirgin oluyorum. Bana sanki düşüyormuşum hissi veren bir eğim var.

Umuttepe'ye doğru duble yol çalışmaları sürüyor, az bir yer kalmış. Günlerden pazar olmasının etkisiyle araç trafiği yok gibi. Üniversite ve tıp fakütesinin burada olması nedeniyle, hafta içi çok yoğun oluyor.

12.30'da Kent ormanı girişine varıyorum. Evden, burası 23 km. Yüksekliği de 400 mt. civarı.

Sabah koşulan yarışlar bitmiş, ara verilmiş, saat 14.00 bekleniyor. Yarışmış ve yarışacak olan bisikletliler çimenlere yayılmış; kimi dinleniyor, kimi bisikletinin son kontrollerini yapıyor. Bazıları da , parkura aşina olmak için turluyor.

Bisikletçiler haricinde piknik için gelmiş insanlar da burada olanları şaşkın, umarsız, sıkıntılı ve kimi zaman kızgın izliyorlar. Meydan savaşının dışa vurumu olan futboldan başka bir spor olamazmış gibi...

Yarış öncesi parkuru geziyorum. Bu kent ormanı dedikleri yer doğal bir orman değil; endüstriyel amaçlı çam ağaçları ekilmiş. Eski doğal orman dokusundan kalmış dev kayın ağaclarının ölü bedenleri müzede sergilenir gibi sergileniyor. Bu bölgeler eskiden padişahların avlanma alanıymış. İzmit'in ayakta kalmış ender tarhi eserlerinden biri olan ''Av Köşkü''(Saat kulesinin yanında) o dönemlerin tanığıdır. Biz insanların yok ettiğimiz orman alanlarına, tek tip ağaç ekerek verdiğimiz ''Orman'' adı sahte ve çakma oluyor.

Neyse, Yarışma saat: 14.00'da başladı ve çok güzel bir etkinlik oldu. Hava yağışsız, rüzgarsız ve ılıktı. Önemli bir kaza ve düşme yaşanmadı. Seyir zevki yüksek ama seyircisi azdı. Saat: 16.00'da madalya töreni başladı. Yüzlerde yorgun ama mutlu gülümsemeler...

Dönüş yolunda yol kenarında oturan bisikletli gençler el ediyor, duruyorum. Yarıştan bisikletleriyle dönen Kocaeli Gençlikspor'lu gençler, biri düşmüş ve malesef sanırım omuzu çıkmış, hocaları araba ile gelip hastaneye götürdü. Geçmiş olsun...

Bu güzel etkinliğin düzenlenmesinde ve kotarılmasında antrenör dostum Mehmet Bozdemir'in imzası vardır. Kendisini tebrik ediyorum. Yolun açık olsun...


Umuttepe yolundan,arka planda Kartepe.
 















Öğleden sonraki yarışın başlangıcı.
 



































Büyük erkekler; 3. Bilal Akgül.


Büyük bayanlar; 1.macar, 2. ve 3. bizim kızlarımız. 


Yarışmaların hakemleri.

Çektiğim fotoğrafların tümüne aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz:
Kocaeli Dağ Bisikleti Kupası- foto albümü.

Yolunuz açık olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder