6 Temmuz 2009 Pazartesi

Bisiklet Gezisi- İznik

Bisiklet yol arkadaşlarım Serhad ve Volkan ile birlikte 2 günlük İznik bisiklet turu gerçekleştirdik. Arkadaşların bizim eve gelmeleri ile sabah 0930 gibi bisikletlerimizle gezimizi başlattık. Eski ipek yolunu (Selimiye-Lütfiye-Sofular köylerinden geçen) takip ederek ve sürekli tırmanarak Senaiye köyüne ulaştık. Bu köyden sola saparak 6-7 km stabilize dağ yolundan gittik. 800 metre yüksekliklere çıkmıştık. Etrafımız orman ve yeşilin her tonunun bulunduğu Samanlı dağlarının güzel doğasıyla çevrelenmişti.

Daha sonra yol asfalt oldu ve İznik gölü göründü. İznik'in köylerinden geçerek, zeytin ağaçlarının çevrelediği göl kıyısı boyunca ilerleyip İznik'e vardık. Saat 1700 olmuştu ve 60 km. yol almıştık.
Otelimize yerleşip duş aldıktan sonra İmren'de yemek yedik. Göl kenarında kahvelerimizi içip güneşi batırdık. Dolu dolu bir gün geçirmiştik.
Ertesi sabah erkenden dönüş yoluna pedal bastık. Dönüşte Boyalıca-Yalakdere-Akçat-Senaiye rotasını izledik. Bu yollar dağları aşan fakat hemen hiç trafiğin olmadığı doğanın kucağında yollardı. Dik rampaları çıktık, kendimizle gururlandık. Yorulduk ama bisiklet sevgisi bizi motive etti. Eve ulaştığımızda, iki günde dağ yollarında toplam 143 km, bisikletle yol almıştık.
Aşağıdaki resimler, nasıl bir gezi yaptığımızı görsel olarak anlatacaktır sanırım, bakmasını bilen gözlere;
Not:Fotoğraflara detaylı bakmak için üzerlerine tıklayınız.

Yolunuz açık olsun...

1. sizi ve arkadaşlarınızı gönülden tebrik ediyorum. Yaşama anlamı bu tür katkılar veriyor işte... Eşim ve ben de kısa zamanda bisiklet alıp dere tepe gezmek niyetindeyiz.
    Sevgiler

2. bu sefer fotograflar o kadar güzel olmuş ki her biri kendini anlatıyor zaten, sizin de pek bi şey eklemenize gerek kalmamış coşkun bey. valla otelde kalmak da güzel olmuş, siz lüks bisikletçilerdensiniz herhalde :P