21 Mart 2012 Çarşamba

Baharın gelişini kutlarken

 21.Mart, bahar ekinoksunun (gün eşitliği) oluştuğu gündür. Bu günün anlamı doğada nasıl yer bulmuş, bisikletimle gittim, gördüm, dinledim, fotoğrafladım. Buyrun birlikte anlamlandıralım:
Nevruz bayramı olarak kutlanan günün tarihi ve adı pers kökenlidir. Kelime kökeni farsçada ''gün ışığı''  dır. Güneş ışınları ekvatora dik olarak gelir ve gece-gündüz eşitlenir; öyle paylaşımcı bir durumdur ki gün ışığı her iki yarımküreye eşit olarak düşer.

 Neyse ne; doğada özel gün, bayram falan yoktur, orada anlayana her gün bayramdır. Ben de bu düsturla bu sıralar- akşam üzerleri- bisiklet gezi ve antrenmanlarıma ağırlık verdim, e malum uzun bir kıştan çıkmaktayız hamlamış bacakları açmak, kuvvetlendirmek gerekli.


Fakat daha da önemlisi uzun geçen kışta güneşin az görülmesinden kaynaklanan mental yıpranmanın onarılması, bisikletin marifetiyle, doğanın sesinin, kokusunun, güzelliğinin hissedilmesi.


İhsaniye'den güneye dönüp, dere vadisi boyunca uzanan beton yolu takip ederek ilerledim. Amacım performans sergilemek olmadığından sık sık durup fotoğraf tutkumu da besledim.




Bir de '' ters ışık '' çekimi denedim.

Bu yol Siyretiye köprüsüne kadar betondur; takip edilirse Ayvazpınarı ve İrşadiye köyleri üzerinden, samanlı dağları aşılarak İznik'e gidilebilir.

Üç silahşörler, tarlaya niçin terkedilmişler, merak ettim doğrusu.






Hele de Samanlı dağlarından kopup gelen kar sularının dinlendirici, adeta ''su terapisi'' diye adlandırabileceğim, küçük dereciklerde şırıl şırıl, şelalelerde haykırırcasına seslenmelerini dinleyip, dinlenmemek olabilir mi?





Özgürce boşa akan pınarların hayrat çeşmelerinden,- şehirde plastik şişelere hapsedilmiş sulara inat - kana kana içmek için gelmek, bisikleti bu zevke alet etmek: '' İşte hayat''



Siyretiye-Ümmiye köprüsü üzerinden, şelalenin görünümü: dağlarda eriyen kar suları, ağaçsızlaştırılmış toprağı taşıyarak, sütlü-kahve görünümlü öfkesini körfeze boşaltmakta.

            Suyun güçlü sesini dinlemeniz içindir bu kısa çekim...

Vadiden ayrılıken, güneş ağır ağır batarken; serin havayı hissetmek, solumak yorgun ve mutlu, sağlıklı olduğuna şükretmek, pedallamak biteviye, dönüşümdür yaşam diyerek tamamlamak günü.
Yolunuz açık olsun.

Üretken Not: Bugün üç fidan (zeytin, kiraz ve kayısı) ektim. Yarım asrı aşkın bahar görmüş gözlerim; ektiğim belki de elliden fazla ağaçtan bazılarının on metreleri aştığını, kimilerinin kuruduğunu, ikisinin 99 depreminde Gölcük'te enkaz altında kaldığını, birçoğunun bizi meyveleriyle beslediğini, gördü.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder