29 Kasım 2011 Salı

Sonbaharın renklerine yolculuk

Samanlı dağlarının doğasına bisikletle, sessizce, terleyerek, kas gücüyle ve tırmanarak yaptığımız yolculuklardan birini daha gerçekleştirdik. Sonbaharın etkisi midir bilinmez, daha bir renkli ama bir o kadar sessiz ve soğuk yollarda pedalladık.  Aynı yollardan defalarca geçersiniz- tekrar ve alışmak sıkar sizi- lakin farkındaysanız doğa asla aynı değildir geçilen yollarda...

23.Kasım -Çarşamba: Soğuk bir sonbahar sabahı (3 derece) bisikletimle evden çıkıyorum. Batıya doğru Yalova yolunda pedallıyorum. Karamürsel'e bir saatte varıyorum.( 25 km.) Sahilde arkadaşımla buluşup, dağlara doğru ağır ağır yükseliyoruz. Karapınar köyüne varınca doğuya doğru sapıyoruz, hedefimiz Gözcü baba mesire yerine varıp,orada biraz dinlenip sonra inişe geçmek.

Pazarköy ve sonbaharda muhteşem manzarası
 Karapınar köyüne varınca yaklaşık 425 metreye çıkmış oluyoruz ve tepelerin muhteşem renkli doğası alabildiğine uzanıyor önümüzde, sessizce pedallıyoruz...

Gözcü babanın kadim dostları Meşe ağaçları.
 Gözcü Baba mesire alanı ıssız ve sessiz, biz ve birkaç aç köpecikten başka kimseler yok. İrtifamız yaklaşık 600 metre ve poyrazın soğuk esintisiyle sarı-kızıl yapraklar- meşe,gürgen,ıhlamur,çınar- toprağı soğuktan korumak isteyen bir battaniye oluşturuyorlar birlikte.
19.yüzyılda yaşamış- ölmüş olan  Gözcü Baba (ki İstanbul'da aynı isimle türbeler olduğunu öğreniyorum araştırarak fakat bu türbeye ait bilgiye rastlamadım) nasıl bir yaşam sürmüştü acaba?
 Banklarda oturduk,dinlendik, yanımızda getirdiğimiz son kalan azıklarımızı atıştırdık,  fazla oyalanmadan-soğuk olduğundan- inişe geçtik.

Bisikletle iniş soğuk havada özellikle ellerimi çok üşütüyor, bu nedenle oldukça yavaş inmek zorunda kalıyorum. Bisiklet bir doğa sporu olduğundan giysilerin çok önemi var, teri dışarı atan fakat üşütmeyen termal ve rüzgar-tutucu(engelleyici) elbiseler giyilmeli ve mümkünse kışlık eldiven, kaskın altına polar ve ayaklara yün çorap takviyesi yapılmalı.
 Ereğli sahiline iniyor, vedalaşıyor ve ters yönlere pedallıyoruz.
Doğanın güzelliklerinin farkında olmak için ne güzel bir araçsın sen  bisiklet...