13 Eylül 2011 Salı

Sonbahar Yaz - Bisikletli gezi

8 Eylül Perşembe: Kurak,sıcak ve rüzgarsız- gerçekte gelmemiş- bir sonbahar günü. Samanlı dağlarında, Karamürsel'in tepelerinde bir geziyi daha tamamladık. Fulacık köyüne kadar gidelim dedik amma velakin sıcak,yorgunluk ve zorlu tırmanışlar uzaktan gördüğümüz köye ulaşmamızı engelledi.

Sabah Karamürsel sahilinde Serhad ile buluşup, bisikletlerimizi dağlara yönlendirdik;

Takribi 450 rakımlı Karapınar köyünü geçip güneye Akçat yoluna inişe geçtiğimizdeki manzara

Karapınar köyüne kadar tırmanıştan sonra, dere yatağına kadar inen virajlı, bol yeşillik ve oksijenli yoldan pedal çevirmeden hızla indik, inişin hiç bitmemesini istedim diyebilirim.

Başdeğirmen konaklama bölgesini geçtik ve dere kanarına indik. Tertemiz su akıyordu ve biz buna şaşırdık, ben derenin bu mevsimde kurumuş olacağını düşünmüştüm. Dere- dinlendirici bir melodi tutturmuş- zamanın akıcılığını bize gösterir gibiydi.

Sonbaharın ilk izleri, çınar yaprakları dereye düşmeye başlamış

Çınar, tutunduğu toprağı dereye kaptırmaya niyetli olmayan bir ana gibi.

Suyun gücü

Suyun cilaladığı çınar ağacı kökünden detaylar.

Akçat yolunda.

Yalakdere köyünden geçerken

Yalakdere köyüne girdiğimizde öğle vaktiydi ve güneş kavuruyordu, köy sessiz ve boşmuş izlenimi bırakıyordu. Fulacık yönüne saptığımızda tırmanışlar yeniden başladı.

Fulacık köy yolundan, çamdibi göletinin bir kısmı görülüyor.

Takip ettiğimiz köy yollarında, rüzgarın ağaçlarda çıkardığı sesler dışında, müthiş sessizlik vardı.

Tırmanışlardan sonraki dinlenme hali.

Fulacık yolundan dönmeye karar veriyoruz. Baraj göletinin kıyısından inip Valideköprü'ye ulaşıyoruz. Altınova yolundan rahatça (yani motorlu taşıt gürültüsü olmadan) D-100'e ulaşıp ters yönlere gitmek üzere ayrılıyoruz. Ben 35 km. yoğun trafikte bisiklet sürerek önce Değirmendere'ye oradan Örcün-Saraylı köy yolunu takip ederek eve ulaşıyorum.

Sonuç olarak ben 110 km bisiklet sürmüşüm ve toplamda 1000 metreyi aşan tırmanış gerçekleştirmişiz. İnişli-çıkışlı, yorucu ama doğayla barışık güzel bir tur oldu.